چک‌لیست لوازم چمدان برای سفر به قشم
نوشته شده توسط : hsi

 

مسواک، خمیردندان، حوله مسافرتی، وسایل اصلاح صورت، چسب زخم‌

شارژر، پاوربانک، لپ‌تاپ، شارژر لپ‌تاپ، هدفون، رم و فلش

کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، پماد پیشگیری از گزش، پماد ضدخارش

عینک، کلاه آفتابگیر، لباس خنک و نخی برای گردش، لباس خواب و راحتی، دمپایی یا صندل، کفش پیاده‌روی

کارت شناسایی، کارت‌های بانکی، پول نقد، ویزا، بلیط، گذرنامه، گواهینامه

اتومسافرتی، نخ و سوزن، کتاب، دفترچه یادداشت

 

دمپایی در قشم

 

اولین چیزی که باید بردارید و ما مطمئنیم فراموش نمی‌کنید شارژر گوشی همراه است. با پیشرفته شدن سیستم عامل اندرویدها و دسترسی به اینترنت خیلی از خدمات و وسیله‌هایی که نیاز دارید بطور یکجا در یک گوشی فراهم آمده و کارها را آسان و چمدانها را سبک کرده است. کتاب‌های الکترونیکی و نرم‌افزارهای یادداشت روزانه و دوربین عکاسی و فیلمبرداری و خیلی امکانات دیگر در همین گوشی کوچک قابل دسترسی است. برای مسیریابی در جزیره می‌توانید از گوگل‌مپ و جی‌پی‌اس استفاده کنید. مصرف اینترنت باطری گوشی را می‌بلعد پس همراه داشتن یک پاوربانک کمک می‌کند زمان عکسبرداری با باطری خالی مواجه نشوید.

حتما از تمام مدارک مهم مثل کارت شناسایی، پاسپورت و گواهینامه که همراه دارید یک سری کپی تهیه کنید و در محل جداگانه‌ای از اصلشان قرار دهید تا در صورت مفقود شدن مدارک تا زمان پیدا شدن یا صدور المثنی اطلاعات شخصی‌تان را در دسترس داشته باشید.

 

چمدان شما مختص شخص شماست

 

برای چک لیست لوازم سفر همه مسافران نمی‌شود یک نسخه دقیق پیچید. چند عامل در چمدان بستن شما برای سفر به قشم تأثیر دارد:

1.نحوه طی مسیر تا جزیره قشم

2.عادات شخصی شما در سفر

3.برنامه های تفریحی مورد علاقه شما در جزیره

4.محل اقامت شما در قشم

5.آب و هوای قشم در فصل سفر شما

6.مدت سفر

لوازم ضروری برای سفر قشم (در طول مسیر)

 

باروبنه خانواده‌ای که با ماشین شخصی رهسپار جاده می‌شوند و با فرض تهران به عنوان مبدأ، ۱۴ساعت تا بندرعباس رانندگی می‌کنند با وسایل مورد نیاز مسافرانی که سفر نوزده ساعته با قطار را انتخاب می‌کنند و یا کسانی که سفر هوایی یک و نیم ساعته را برمی‌گزینند تفاوت دارد. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید و به رستوران‌های میان جاده اعتماد ندارید حتماً برای وعده‌های غذایی افراد خانواده پیش از حرکت کردن تدابیر لازم را بیندیشید. سفر با ماشین چندین ساعت طول می‌کشد و مسلما گوشی تک تک سرنشینان به شارژ شدن نیاز دارد.

 ترجیحا به جای شارژر معمولی با فست‌شارژر به سفر بروید تا در زمان‌های کوتاه توقف میان مسیر گوشی‌ها را شارژ کنید. اما شارژر فندکی بهترین راه حل برای شارژ تلفن همراه در سفر با اتومبیل شخصی است.

کابل  AUXنیز رابط لبتاب یا گوشی با ضبط ماشین است و به شما کمک می‌کند آهنگ‌های لبتاب و گوشی خود را با کیفیت بیشتری بشنوید.

 در مسافرت با قطار به فکر اوقات فراغت خود در طول مسیر باشید و کتاب، فیلم یا وسایل سرگرمی مد نظرتان را همراه داشته باشید. از هدفون یا هندزفری فراموش نکنید چون در فضای کوپه‌های قطار نمی‌توانید با صدای بلند موزیک گوش بدهید و یا فیلم ببینید.

 سفر هوایی که راحت‌ترین راه سفر به جزیره قشم است فقط یک ساعت‌ونیم زمان می‌برد و چمدان شما با وسایل مورد نیاز برای طول مسیر پر نمی‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: